Beställning av service för hjälpmedel:
För att göra en beställning av service för hjälpmedel, vänligen följ dessa steg:
- Fyll i blanketten Arbetsorder – Teknisk Service
- Maila in blanketten till supportcenter.hjs@sodexo.com eller faxa den till 013 – 27 78 05. OBS! Om personnummer anges i beställningen måste den faxas in.
- Alternativt, ring oss på telefon: 08-5788 5200 och välj knappval 3.
Nödsituation utanför kontorstid:
- Vid nödsituationer utanför kontorstid (gäller endast personer med hjälpmedel från Sodexo Hjälpmedelsservice), ring: 08-5788 5200 och välj knappval 3.
Definition av nödsituation:
Nödsituation betraktas som:
- Om man inte kan ta sig i eller ur sin säng på grund av att sängen eller lyften är trasig.
- Om man inte kan nå toaletten för toalettbesök på grund av att transportmedlet (rullstol, rollator, duschstol) är trasigt.
- Om man inte kan transportera sig för att äta/dricka (rollator, rullstol).
- Om det finns stor risk att få trycksår på grund av att brukarens behandlande madrass har gått sönder.
Nedan följer en film som kan hjälpa dig i din vardag.
Varför startar inte lyften?