Beställning av service för hjälpmedel:

För att göra en beställning av service för hjälpmedel, vänligen följ dessa steg:

  1. Fyll i blanketten Arbetsorder – Teknisk Service
  2. Maila in blanketten till supportcenter.hjs@sodexo.com eller faxa den till 013 – 27 78 05. OBS! Om personnummer anges i beställningen måste den faxas in.
  3. Alternativt, ring oss på telefon: 08-5788 5200 och välj knappval 3.

Nödsituation utanför kontorstid:

  • Vid nödsituationer utanför kontorstid (gäller endast personer med hjälpmedel från Sodexo Hjälpmedelsservice), ring: 08-5788 5200 och välj knappval 3.

Definition av nödsituation:
Nödsituation betraktas som:

  • Om man inte kan ta sig i eller ur sin säng på grund av att sängen eller lyften är trasig.
  • Om man inte kan nå toaletten för toalettbesök på grund av att transportmedlet (rullstol, rollator, duschstol) är trasigt.
  • Om man inte kan transportera sig för att äta/dricka (rollator, rullstol).
  • Om det finns stor risk att få trycksår på grund av att brukarens behandlande madrass har gått sönder.