f

Service på PermobilKommentarer inaktiverade för Service på Permobil

Sodexo och Permobil har ingått i ett samarbete kring service på Permobils elrullstolar. En del i samarbetet är att vi erbjuder en service till dig som har en Permobil  vartannat år. Detta gör vi för att du som användare ska få en bättre upplevelse, säkrare rullstol och slippa drabbas av oförutsedda fel, samt att öka livslängden på hjälpmedlet.

Avtalet gäller from 1 mars 2021. Vi kommer ringa upp  från Sodexo Hjälpmedelsservice och erbjuda dig som användare denna service.

Läs mer om samarbetet här>

Frågor och svar:

  • Är det en kostnad för att få denna varannat år service på sitt hjälpmedel?
    Nej, ingen kostnad och det har ingenting att göra med den avgift som regionen har beslutat om gällande elrullstolar.
  • Kommer ni hem och servar eller måste vi åka till er och lägga tid på detta?
    Vi kommer hem och hämtar stolen för service och lämnar den åter i hemmet efter 4-5 timmar
  • Kostar det med denna varannat år service för barn och unga som är permobilanvändare?
    Ingen kostnad, se svar på fråga 1
  • När tar ni ut en kostnad för att serva/reparera permobil hjälpmedel?
    Ingen kostnad, service ingår i avtalet.
  • Är det kostnadsfritt för barn/unga att reparera sin permobil hjälpmedel?
    Ja